عضو هیأت‌مدیره انجمن داروسازان ایران با تأکید بر نیاز صنعت دارویی کشور به بازسازی و نوسازی، از سهم بالای ۵۵ درصدی داروخانه‌های دولتی در بازار دارویی خبر داد و خواستار حمایت از بخش خصوصی در این حوزه شد.

"بازسازی صنعت داروسازی: ۵۵ درصد بازار دارویی در دستان داروخانه‌های دولتی!"

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر هادی احمدی اظهار کرد: «در حال حاضر، از ۱۶ هزار داروخانه فعال در کشور، ۱۵۰۰ داروخانه دولتی هستند که بیش از نیمی از بازار دارویی را در اختیار دارند. این در حالی است که دولت باید مسیر را برای رشد بخش خصوصی هموار کند تا از بزرگ شدن بدنه دولت جلوگیری شود.»

احمدی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: «اصل ۴۴ قانون اساسی نیز بر حمایت از بخش خصوصی تأکید دارد. دولت باید سیاست‌گذاری کند و از بزرگ شدن بخش دولتی پرهیز کند، زیرا این امر می‌تواند به تعارض منافع منجر شود.»

نوسازی تجهیزات صنعت دارویی

وی همچنین به فرسودگی تجهیزات صنعت دارویی کشور اشاره کرد و افزود: «تجهیزات نیاز به نوسازی دارند تا صنعت دارویی کشور در رقابت با سایر کشورها عقب نماند. به‌روزرسانی تجهیزات برای تولید داروهای نوین و با فناوری بالا حیاتی است. در این راستا، توجه به سه مولفه «تامین دارو به مقدار کافی»، «تامین دارو در زمان مناسب» و «رسیدن به هدف مناسب» بسیار مهم است.»

احمدی به ضرورت ورود تجهیزات نوین به صنعت داروسازی تأکید کرد و گفت: «متأسفانه، به دلیل کمبود نقدینگی و نگاه حاکمیت به این صنعت، وضعیت آن نامناسب است. صنعت داروسازی کشور باید به سمت تولید داروهای نوین برود تا عوارض مصرف دارو کاهش یابد.»

درخواست از وزیر بهداشت

این داروساز با اشاره به انتظارات از وزیر بهداشت، تأکید کرد که فعالان صنعت دارویی از وی انتظار دارند مدیرانی کارشناس و دلسوز را برای سازمان غذا و دارو انتخاب کند. او همچنین بر لزوم توجه به نیروی انسانی در نظام سلامت تأکید کرد و خواستار به‌روزرسانی تعرفه‌ها و ارج نهادن به نیروی انسانی در این حوزه شد.

احمدی در پایان گفت: «با وجود تحریم‌ها، توانسته‌ایم ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید کنیم. حمایت از این صنعت و نوسازی آن باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا بتوانیم به بهبود سلامت جامعه کمک کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha